חפץ: "גם אני וגם נתניהו לא חשבנו שאנחנו עושים משהו פלילי"

אליהו גרין No Comments on חפץ: "גם אני וגם נתניהו לא חשבנו שאנחנו עושים משהו פלילי"

חפץ העיד: "בשום פנים לא חשבתי שאני עושה משהו פלילי. לא העלתי על דעתי בשום שלב שמשהו שאני עושה מול וואלה הוא לא חוקי. לא אני ולא נתניהו חשבנו שאנחנו נמצאים במשהו פלילי. אני מדווח לך על המצב התודעתי שלנו"

ניר חפץ צילום: פלאש 90
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

בבית המשפט המחוזי בירושלים נמשכת חקירתו הנגדית של עד המדינה ניר חפץ, בידי עו"ד בעז בן צור, סנגורו של ראש הממשלה לשעבר וראש האופוזיציה בהווה, בנימין נתניהו.

חפץ התייחס בעדותו להתכתבויות שהוצגו באולם בית המשפט, בין מנכ"ל וואלה, אילן ישועה לח"כ דאז יצחק הרצוג: "ההתכתבויות האלה בין ישועה להרצוג ושק הן בניגוד מוחלט לאינטרס העסקי והמערכתי של וואלה. זאת אג׳נדה פרטית של ישועה. התנהלות של מנכל שמנוגדת לחלוטין לאינטרס של המערכת".

בהמשך שאל עו"ד בן צור את ישועה: "תאשר לי שאתה כדובר לא חשבת שאתה חורג מהמנדט שלך כדובר".

חפץ: "חד משמעית לא חשבתי שחרגתי מתפקידי כדובר. לא חושב שהיה פגם בהתנהלות מול וואלה. קח גם את הנייר הזה שנתן לי אלוביץ׳ להעביר לנתניהו. הוא אמר שאפר למצוא את כל החומר בגוגל. בשום פנים לא חשבתי שאני עושה משהו פלילי. לא העלתי על דעתי בשום שלב שמשהו שאני עושה מול וואלה הוא לא חוקי. לא אני ולא נתניהו חשבנו שאנחנו נמצאים במשהו פלילי. אני מדווח לך על המצב התודעתי שלנו".

חפץ הבהיר כי על אף כמות הגולשים, אתר וואלה לא היה בעל השפעה: "היכולת של וואלה להניע מהלכים היא משקל נוצה, כמעט לא קיימת. לא הייתה הלימה בין כמות הגלישה באתר להשפעה שלו. ישועה עשה הרבה פעולות כדי לתרגם את כמות הגלישה להשפעה- בנה אולפן ודברים נוספים. וואלה לא היה אפילו בין עשר כלי התקשורת המשפיעים בישראל. זאת הייתה גם התפישה של נתניהו".

עוד אמר חפץ: "ראיתי בחומרי החקירה שישועה מכר לאלוביץ׳ שדחפתי את טיפנבורן לתפקיד מנכ״ל התקשורת. זה שקר מוחלט פשוט לא היה ולא נברא. סתם בחישות. נדהמתי, ראיתי שגם מומו כעס עלי על הדברים, כינה אותי רדיואקטיבי. ישועה חפר קבר והסית את כולם נגדי. שום קשר למציאות".

חפץ סיפר: "על הקשרים האישיים בין הזוג נתניהו לזוג אלוביץ׳ ידעתי רק משרה נתניהו. בנימין נתניהו מעולם לא דיבר איתי בנושא. רק משרה ומהזוג אלוביץ׳".

עו״ד בן צור: נתניהו אדם זהיר, מחושב, ממדר

חפץ: מאוד ממדר. אצל נתניהו לכל אחד יש את המגירה שלו. בנושאי רגולציה- אני לא נמצא אצל בנימין נתניהו, אני לא במגירה הזאת.

בן צור: חשבת למה עצרו אותך ל 15 ימים בתנאים שתיארת, אם כל מה שעשית זה להעביר הודעות דוברות?

חפץ: לא היה לי שום אמון בחקירה הזאת, היא לא הייתה צריכה לבוא לעולם.

חפץ: בהודאות במשטרה סימנתי הודעות בכתום וצהוב (אילו הודעות שלח לוואלה ואילו לכל כלי התקשורת). דעתי לא הייתה נוחה מזה, מה שסימנתי לא משקף זיכרון אלא הערכה, לפי דרכו של עולם (מתוך התבססות על היכרות עם עולם התקשורת)

בתיעוד שהוצג באולם מתוך החקירה אמר חפץ: "אם מדובר במקרה של בקשה של שרה אז יש מצב שאשתמש בשם של נתניהו כדי שיפרסמו 2-3 תמונות".

חפץ התייחס לכך באולם בית המשפט: "עומד מאחורי הדברים. לפעמים, במקרים של בקשה משרה בנושאים שלה, השתמשתי בשם של ראש הממשלה כי לא אומרים ׳לא׳ לבקשה של ראש ממשלה".



0 תגובות